Przegląd Glottodydaktyczny 19 (2003)

SPIS TREŚCI


Rozprawy i artykuły

Barbara SKOWRONEK: O ewaluacji materiałów glottodydaktycznych do nauczania języka niemieckiego jako obcego
Jan ILUK: 10 lat nauczania dwujęzycznego w Polsce
Jan Cyprian STYSZYŃSKI: Rodzime materiały glottodydaktyczne jako czynnik efektywizacji procesu nauki języka obcego w polskiej szkole - możliwości oceny ich lokalnej przydatności
Ewa TURKOWSKA: Z problematyki kształcenia nauczycieli języka niemieckiego w Nauczycielskich Kolegiach Języków Obcych
Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA: Zróżnicowanie geograficzne języka niemieckiego w nauczaniu tego języka w Polsce . wybrane aspekty
Małgorzata SIKORSKA: O tworzeniu wypowiedzi słownych w języku obcym
Magdalena OLPIŃSKA: Rola ćwiczeń komunikacyjnych w nauczaniu języków obcych
Sambor GRUCZA: Autentyczność i oryginalność tekstów a glottodydaktyczne nieporozumienia w tej sprawie

Recenzje i przeglądy

Neil ANDERSON: Exploring Second Language Reading: Issues and Strategies, Heinle and Heinle Publishers. An International Publishing Company, Boston 1999 (Joanna LEWIŃSKA)
Jürgen BOLTEN: Interkulturelle Kompetenz, Landeszentrale für politische Bildung, Erfurt 2003 (Agnieszka DICKEL)
Magdalena OLPIŃSKA: Wychowanie dwujęzyczne, KJS, Warszawa 2004 (Wojciech WIESIOŁEK)
Sandy URQUHART, Cyril WEIR: Reading in a Second Language: Process, Product and Practice, Longman, London 1998 (Joanna LEWIŃSKA)
Justyna WINIARSKA: Operatory metatekstowe w dialogu telewizyjnym, Universitas, Kraków 2001 (Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA)

Bibliografia

Jan LEWANDOWSKI: Bibliografia prac z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego i polonistyki zagranicznej za lata 2001-2004 (część I)

 

CONTENTS

Discussions and Articles

Barbara SKOWRONEK: About the evaluation of glottodidactic materials for teaching German as a foreign language
Jan ILUK: Ten years of bilingual teaching in Poland
Jan Cyprian STYSZYŃSKI: Glottodidactic materials from Poland as a means to improve learning efficiency in foreign language teaching in Polish schools . evaluation possibilities of their local usability
Ewa TURKOWSKA: The training of German teachers in Teacher Colleges of Foreign Languages . selected issues
Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA: Geographical differentiation of the German language in German teaching in Poland. Selected aspects
Małgorzata SIKORSKA: On production of verbal utterances in foreign language
MagdalenaOLPIŃSKA: Role of communicative exercises in foreign language teaching
Sambor GRUCZA: Glottodidactic Misconceptions concerning Text Authenticity and Text Originality

Reviews and Notices

Neil ANDERSON: Exploring Second Language Reading: Issues and Strategies, Heinle and Heinle Publishers. An International Publishing Company, Boston 1999 (Joanna LEWIŃSKA)
Jürgen BOLTEN: Interkulturelle Kompetenz, Landeszentrale für politische Bildung, Erfurt 2003 (Agnieszka DICKEL)
Magdalena OLPIŃSKA: Wychowanie dwujęzyczne, KJS, Warszawa 2004 (Wojciech WIESIOŁEK)
Sandy URQUHART, Cyril WEIR: Reading in a Second Language: Process, Product and Practice, Longman, London 1998 (Joanna LEWIŃSKA)
Justyna WINIARSKA: Operatory metatekstowe w dialogu telewizyjnym, Universitas, Kraków 2001 (Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA)

Bibliography

Jan LEWANDOWSKI: Bibliography of publications in the field of teaching Polish as foreign language and Polish philology abroad during the years 2001.2004 (part I)